Brrrr wat is het koud!

17 september 2013 - Emmeloord, Nederland

Op het moment van typen heb ik al weer een trui aan. Na tien weken lang ongeveer elke dag van de zon genoten te hebben, ben ik vanmorgen weer geland in Nederland. Gisteren afscheid genomen in Nkokonjeru, naar Mukono gereisd en daar mijn spullen gepakt. Daarna met een taxi naar Entebbe, want ‘s avonds rond half elf Nederlandse tijd (half twaalf in Oeganda) steeg het vliegtuig op.  Ongeveer 3 uurtjes geslapen, o.a. doordat je niet altijd heel gemakkelijk zit en ze ’s nachts ook met eten langs komen. Zo was er rond 1 uur nog een warme maaltijd met vis, en rond zes uur (beide Oegandese tijd) ontbijt. En volgens mij zijn ze tussendoor ook nog een keer langs geweest, maar toen waren ze mij al voorbij toen ik wakker werd. Aangekomen in Nederland was er een echt Nederlands klimaat: regen en kou.

Afgelopen week nog weer bezig geweest met het water gebruikers comités, als het goed is wordt dat de komende tijd voortgezet. Maar ik hoop contact te houden met Oeganda om te weten hoe het verder gaat. Daarnaast hebben we het laatste weekend nog een feestje gehad op zijn Oegandees. We hadden een echte goat roast. Een Engelse student was jarig en had om dat te vieren een geit gekocht. Deze was ’s ochtends opgehaald en werd tussen de middag door een slager geslacht. Ik was niet bij het slachten maar heb wel het eindresultaat in de boom zien hangen.  Geitenvlees smaakt in ieder geval goed.

Al met al heb ik een mooie en onvergetelijke tijd gehad in Oeganda. Bedankt voor het lezen van mijn blog en jullie leuke reacties!